La fusió entre Cuatro i la Sexta

En les últimes setmanes, la possible fusió entre les cadenes de televisió Cuatro i la Sexta ha estat objecte de molts comentaris. La crisi econòmica també ha arribat –i de forma molt profunda- al món de la comunicació audiovisual, i molts petits canals tenen que plantejar-se l’opció d’unir-se amb altres plataformes, per a superar les seves dificultats econòmiques i ser més fort al mercat televisiu.

Aquest cas no remet a cadenes autonòmiques, o de petites regions, sinó que són dos grans cadenes d’àmbit estatal (les últimes en sorgir a la xarxa televisiva a Espanya) que ja tenen una audiència important al seu darrere. A més, no és una fusió qualsevol, perquè entren en joc molts aspectes de gran transcendència.

En primer lloc, el públic veu de forma molt atractiva la unió entre ambdues cadenes, ja que tenen una ideologia molt semblant, i la seva oferta unida seria molt potent. Cuatro és un canal que ha apostat molt per les grans sèries americanes de gran audiència, a més de fer una programació d’entreteniment. Per la seva part, la Sexta té una doble aposta molt potent. Una, l’esport, ja que té tots els drets de la lliga i la Fòrmula 1. I la segona, l’entreteniment en el seu estat pur. Programes com Sé lo que hicisteis, Salvados, Buenafuente, Caiga quien caiga…

Dit això, i tenint en compte que darrere d’aquestes plataformes televisives hi ha dos grans empreses de comunicació –Prisa i Mediapro- podríem pronosticar la fi de la guerra del futbol. Així, Digital+ i la Sexta serien definitivament i, exclusivament, la “casa del futbol” d’una vegada per totes.

La unió d’aquestes dues grans empreses suposaria una força en el mercat comunicatiu molt potent, ja que Mediapro, per ser una empresa molt jove, ha crescut d’una forma espectacular, amb Jaume Roures al capdavant. De Prisa no cal comentar res, ja que és una de les empreses comunicatives més importants del país, i controla una gran part del mercat.

Tant una cadena com l’altra ja es tiren floretes, i les guinyades ja són constants. Caldrà veure quin tipus d’oferta poden oferir aquests dos canals junts, que la gran majoria pensem que seria molt atractiva. De moment, els entesos ho han vist amb bons ulls.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: